شعر و ادب + بيوگرافي و هنر
س
دمنوش هايي براي التيام زخم معده مصرف دمنوش‌هاي معرفي شده در اين بخش به شما كمك مي‌كند تا زخم معده‌تان را درمان كنيد.

 

گياهان دارويي سال‌هاي متمادي در فرهنگ ايران و ايراني نقش داشته و تقريبا بخشي از اين گياهان همواره در آشپزخانه يا گنج‍ه‌هاي اكثر ايراني‌ها وجود داشته كه مردم براساس آموزه‌هاي قديمي از خواص مفيد آن‌ها استفاده مي‌كنند.

اما حالا چند سالي مي‌شود كه برچسب دمنوش به دم كرده و عصاره اين گياهان زده شده و شكل مدرن به خود گرفته است. دمنوش‌ها همان جوشانده‌هاي مادربزرگ‌ها است كه هركدام براي يك درد يا بيماري خوب هستند، امروز در بسته‌بندي‌ها و فرم‌هاي كيسه‌اي يا باز در فروشگاه‌ها عرضه مي‌شوند.

دمنوش هايي براي التيام زخم معده

صرف نظر از شكل و نام آنها، بايد گفت كه دمنوش‌ها لذت بي مانندي دارند و علاوه بر رفع مشكلات جسمي، روح آدم را تازه مي‌كنند.

پس براي آشنايي با روش تهيه انواع مختلف آن‌ها با ما همراه باشيد.

زخم معده يعني در مخاط معده يا قسمت فوقاني روده زخم بوجود آمده است. اين زخم به دلايل مختلف از جمله عفونت باكتري، استفاده بيش از حد از داروهاي غير استروئيدي ضد التهاب، سوختگي و يا آسيب ديدگي، و يا حتي نوشيدن الكل بيش از حد رخ مي‌دهد.

زخم معده علائم بسياري مانند احساس سوزش بين قفسه سينه و ناف، بي اشتهايي، نفخ، سوزش سر دل، تهوع، سوء هاضمه، كاهش وزن و … دارد. عدم مراقبت از آن طبيعي است كه اين وضعيت را بدتر مي‌كند بنابراين بهتر است براي درمان زخم معده، استفاده از اين دمنوش‌ها را در نظر بگيريد.  دمنوش كاكوتي خواص درماني از اين دمنوش به عنوان آنتي بيوتيك قوي، ضد شب ادراري، رقيق كننده خون، بادشكن و ضد نفخ، ضد حساسيت و سرفه، خلط آور و مفيد براي درد سينه و آزاد كردن اخلاط، ضد نقرس و به تاخير انداختن عادت ماهانه زنانه مفيد مي‌باشد. اين نوشيدني بسيار خوش طعم براي رفع خستگي، درمان زخم معده و ضد عفوني كننده بدن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. طرز تهيه كاكوتي سه قاشق غذاخوري عسل دو قاشق مربا خوري درهر ليوان آب جوش چهار ليوان كاكوتي را به همراه آب جوش در قوري چيني بريزيد و آن را به مدت سي دقيقه روي حرارت ملايم دم كنيد، سپس دم كرده را در يك ليوان و يا فنجان بزرگ بريزيد و عسل را به آن اضافه كنيد و بهم بزنيد تا كاملا حل شود و به آرامي آن را ميل كنيد.  دمنوش زرشك زرشك درختچه‌اي تيغ دار به طول ۱ تا ۵ متر است و چوب آن به رنگ قرمز، قهوه‌اي يا زرد است و برگ‌هاي آن بيضي شكل با دانه‌هاي اره‌اي و ميوه اش قرمز رنگ و ترش مزه است. همه‌ي بخش‌هاي گياه از جمله ميوه، برگ، ريشه، پوست ريشه، ساقه و گل آن مورد استفاده دارويي قرار ميگيرد. خواص درماني دمنوش زرشك براي درمان ورم و زخم معده و روده مناسب است همچنين جهت درمان اسهال‌هاي خوني يا زخم روده نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به دليل وجود ويتامين B فراوان در زرشك، دم كرده ميوه آن در پيشگيري از سرماخوردگي نقش بسزايي دارد و دمنوش اين گياه ادرار آور، خلط‌آور و براي خوش بو شدن دهان نيز مورد مصرف قرار مي‌گيرد. موارد منع مصرف خانم‌هاي باردار از مصرف اين دمنوش خودداري كنند، زيرا ميزان مصرف بالاي اين گياه به مدت طولاني مي‌تواند سبب ناراحتي معده و روده‌ها شود و مانع از جذب ويتامين B كافي در بدن شود. طرز تهيه زرشك آب گيري تازه ۵۰ گرم عسل ۲ قاشق مربا خوري در هر ليوان آب جوش ۳ ليوان زرشك‌ها را تميز كنيد و به همراه آب جوش روي حرارت قرار دهيد و پس از آنكه به جوش آمد حرارت را ملايم كنيد و اجازه دهيد محلول به مدت ۳۰ دقيقه دم بكشد سپس دم كرده را در يك ليوان و يا فنجان بزرگ بريزيد و عسل را به آن بيافزاييد و بهم بزنيد تا كاملا عسل حل شود و به آرامي اين نوشيدني خوش رنگ و پر خاصيت را ميل كنيد.

دمنوش هايي براي التيام زخم معده

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۷:۵۶ ] [ سينا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی