شعر و ادب + بيوگرافي و هنر
س
خواص سيب زرد، قرمز و سبز

سيب انواع مختلفي دارد. از نظر رنگ، سيب سبز، زرد، قرمز و از نظر محصول، دو نوع رايج آن در ايران بيشتر به بار مي نشيند: «سيب گلاب» با آن عطر و بوي منحصر به فرد و «سيب شميراني» با پوستي چرب و طعمي متفاوت كه مخصوص نواحي كوهستاني است.

اين سيب ها از نظر ارزش تغذيه اي تفاوت چنداني با يكديگر ندارند، اما از نظر ويژگي‌هاي درماني، در چند مورد از يكديگر سبقت گرفته اند.

 

 

سيب‌ سبز يا سيب فرانسوي، به دليل دارا بودن اسيدهاي آلي فراوان، ترش‌تر و مصرف آن براي رفع گرمي و حرارت بدن، التهاب كبد و التيام تهوع و دل به هم خوردگي ناشي از گرم مزاجي يا گرمازدگي بسيار مفيد است. فقط بايد به ياد داشت مصرف زياد سيب ترش براي سردمزاجان خوب نيست و اعصاب را كمي ضعيف مي‌كند و كساني كه معده قوي ندارند نبايد پس از خوردن سيب خام و ترش، آب سرد بنوشد.

سيب قرمز به دليل ويتامين ها و رنگدانه هاي آنتي اكسيداني قوي كه در پوست قرمز خود دارد، نسبت به سيب زرد كه به سيب لبناني معروف است، خاصيت ضدسرطاني بالاتري دارد و مصرف آن همراه با پوست توصيه مي شود. البته به دليل اينكه امروزه براي افزايش ماندگاري سيب ها در انبار، پوستشان را با مواد شيميايي مومي و براق واكس مي زنند، بايد ابتدا پوست سيب را با ابر آغشته به مايع ظرفشويي خوب بشوييد و پس از آبكشي ميل كنيد.

به توصيه متخصصان طب سنتي، دمنوش پوست سيب قرمز و زرد با اندكي عسل براي پاكسازي كليه ها مفيد است و مصرف رنده شده آن همراه با عرقياتي چون گلاب، بيدمشك يا بادرنجبويه همراه با كمي زعفران به پاكسازي بدن از مواد زائد -بخصوص پس از خوردن تنقلات در ايام نوروز- كمك كرده، براي عميق شدن خواب مفيد است. آب سيب تازه و سيب پخته (كمپوت) نيز تقويت‌كننده كبد و سم‌زداي آن است و مانع تشكيل اسيد اوريك در بدن مي‌شود. به همين دليل مصرف آن براي مبتلايان به درد مفاصل و نقرس توصيه شده است.

قند سيب به كندي جذب بدن مي‌شود. بنابراين براي مبتلايان به ديابت، مصرف آن بايد پس از مشاوره با متخصص صورت گيرد. با اين حال، توصيه مي شود كه ديابتي ها از سيب هاي خيلي شيرين استفاده نكنند.

برخي افراد عادت دارند سيب يا فراورده هاي آن را همراه با دانه هايش بخورند. دانه هاي سيب همچون مغز هسته زردآلو حاوي تركيبي از سيانورند كه خوردن مقدار زياد آن منجر به بروز واكنش هاي نامطلوب در بدن مي شود. البته مصرف كم اين دانه ها اثر سوئي بر بدن ندارد، اما در هر حال چون مقداري ماده سمي سيانيد وارد بدن مي‌شود بار تحميل شده به كبد و كليه‌ها براي پاكسازي اين تركيبات زياد خواهد بود و بهتر است برعكس پوست سيب، دانه‌هاي آن را پيش از مصرف جدا كنيد.

خواص سيب زرد، قرمز و سبز

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۰۷:۲۰ ] [ سينا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی