شعر و ادب + بيوگرافي و هنر
س
خواص ويتامين E براي پوست

روي بسياري از محصولات مراقبت از پوست برچسبي در بيشتر مواقع خودنمايي مي كند: حاوي ويتامين E. بر همين اساس، بسياري از ما اين گونه در نظر مي گيريم كه ويتامين E چيز خوبي براي پوست محسوب مي شود. اما آيا اين ماده مغذي به آن اندازه كه فكر مي كنيم براي پوست مفيد است؟

 

به گفته دكتر كريس دي آدامو، استاديار دانشگاه مريلند، ويتامين E خانواده اي از هشت ماده مغذي مختلف است كه براي سلامت انسان ضروري هستند. اين تركيبات همگي محلول در چربي هستند و اين به معناي آن است كه براي جذب در بدن انسان به نوعي از چربي نياز دارند.

اما به طور كلي، ويتامين E يك آنتي اكسيدان قدرتمند است و از ما در برابر راديكال هاي آزاد كه مي توانند موجب شكل گيري آسيب هاي مزمن مانند سرطان و مشكلات قلبي شوند، محافظت مي كند و همچنين در مقابله با التهاب نقش دارد. نتايج مطالعه اي جديد نيز به اين نكته اشاره داشت كه ويتامين E ممكن است به پيشگري از زوال عقل كمك كند.

منابع ويتامين E چه چيزهايي هستند؟ ويتامين E به طور طبيعي در بسياري از مواد غذايي وجود دارد و از اين رو، دريافت آن از طريق يك رژيم غذايي عادي آسان است. به گفته بريجيت زيتلين، كارشناس تغذيه، اين ماده مغذي در آووكادو، بادام، سيب زميني شيرين، دانه آفتابگردان، غلات كامل، ماهي قزل آلا، روغن زيتون، اسفناج، و بسياري مواد ديگر يافت مي شود. همچنين، اين ويتامين به غلات غني شده اضافه مي شود. همچنين، ويتامين E را مي توان در قالب مكمل مصرف كرد و به صورت موضعي از طريق كرم ها مورد استفاده قرار داد.

اما آيا ويتامين E به واقع براي پوست خوب است؟ خوشبختانه به نظر مي رسد استفاده از محصولات حاوي ويتامين E بي فايده نيست و اين تركيب اثر مفيدي بر پوست انسان دارد. ويتامين E داراي ويژگي ضد التهابي است كه به پيشگيري از قرمزي، پف، و ديگر موارد التهاب عمومي در پوست ما كمك مي كند. از سوي ديگر، ويژگي آنتي اكسيداني اين ويتامين به پيشگيري از نشانه هاي پيري و چين و چروك ها كمك مي كند و همچنين در خلاص شدن از شر جاي زخم ها نقش دارد.

حال شايد اين پرسش مطرح شود كه به چه ميزان ويتامين E نياز داريم؟ بنابر گزارش كلينيك مايو، مقدار مصرف توصيه شده روزانه ويتامين E براي بزرگسالان ۱۵ ميلي گرم است. بانوان باردار نيز به ميزاني مشابه نياز دارند، اما براي مادران شيرده برابر با ۱۹ ميلي گرم است. بيشتر مردم به راحتي ميزان لازم از ويتامين E را از رژيم غذايي روزانه خود دريافت مي كنند و از اين رو، كمبود آن نادر است.

چه اتفاقي رخ مي دهد اگر به ميزان كافي ويتامين E مصرف نكنيم؟ همان گونه كه در بالا اشاره شد، كمبود ويتامين E در ميان بزرگسالان نادر است، اما اگر با اين شرايط مواجه باشيد، ممكن است از دست دادن هماهنگي عضلات، اختلال در بينايي، و اختلال در گفتار را تجربه كنيد. افرادي كه در معرض خطر كمبود ويتامين E قرار دارند، آنهايي هستند كه در جذب چربي مشكل دارند زيرا همان گونه كه پيش‌تر اشاره شد، اين ماده مغذي محلول در چربي است. در همين راستا، اگر با هر گونه بيماري روده تحريك پذير مواجه باشيد به ظور بالقوه در معرض خطر قرار داريد.

خواص ويتامين E براي پوست

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۵۸:۳۱ ] [ سينا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 10
دیروز : 15
افراد آنلاین : 1
همه : 5571
چت باکس
امکانات وب